Bármilyen vállalkozásod van, ma már evidens, hogy jelen kell lenned az online térben is saját weboldallal, de a különböző közösségi portálokon is erősen ajánlott megjelenni. Meg kell adnod a lehetőséget, hogy az emberek tudjanak rád keresni, akár rád találni, kommentelj, legyél benne különböző, a szakmádat érintő csoportokban, ahol az érdeklődőknek rögtön tudsz akár ajánlatot is adni. Pl. kertészként ha egy kertész csoportban vagy benne, ott rendszeresen előfordul, hogy különböző munkára keresnek kertészeket a tagok, így már rögtön tudod is a Facebook oldaladra terelni. Nagyon sok szakember van még mindig, aki csak egy névvel és telefonszámmal rendelkezik. Őket valószínűleg kevesebben fogják felhívni, ha egyáltalán felhívják, mint valakit, akinek van egy céges megjelenése és linkelni tud mellé egy oldalt, ahol referenciákat talál az érdeklődő és esetleg árakat is. Szóval, vállalkozóként nélkülözhetetlen egy weboldalt vagy közösségi oldalt összerakni, mert muszáj, hogy az emberek értesüljenek arról, hogy létezel és jó vagy a szakmádban. Jó hír, hogy kezdetnek ezt te is meg tudod csinálni. Lássuk hogyan.
WEBOLDAL – Site 123:
Kezdjük a weboldallal, mivel ez picikét több erőfeszítést igényel, mint egy közösségi oldal összerakása. A Site 123, ahogy a neve is sugallja, egy nagyon egyszerűen navigálható oldal, könnyen és érthetően végigvezet a lépcsőfokokon, hogy magad is meg tudj alkotni egy egyszerű, informatív weboldalt. További előnye, hogy magyarul is elérhető és domain is foglalható.
Nyisd meg az oldalt, regisztrálj. Válaszd ki, hogy milyen jellegű oldalt szeretnél létrehozni, és kövesd az utasításokat: meg kell adnod a honlap nevét, kiválasztani a nyelvet.

A szerkesztési felület nagyon egyszerű és nagyszerű. Pillanatok alatt varázsolhatsz profi oldalt a szolgáltatásaidnak. Saját fotót is feltölthetsz, de számos szebbnél szebb kép közül is válogathatsz. Böngészd át, változtathatsz a beállításokon, videót is feltehetsz, több oldalassá is teheted az weblapot, sőt reszponzívvá is, egyszóval sok alapvető funkciót be lehet építeni. Ha elakadnál, arra is van lehetőséged, hogy egy rövid, segítő videóban megnézd a folyamatokat.


A saját honlapnak akkor is van értelme, ha leginkább a közösségi oldalakon fogod pörgetni magad, mert mindig pozitívabb elbírálás alá fogsz esni a leendő ügyfeled szemében, ha honlapod is van, mert a bizalmat növeled ezzel. A legegyszerűbb bemutatkozó oldal éves díja 16ezer Ft, azaz havonta 1365Ft-ba kerül, ami egy teljesen kifizethető összeg, ha arról van szó, hogy vállalkozásod komolynak tűnjék. Ugye sokkal többet fizetsz ki például az internetszolgáltatódnak?

KÖZÖSSÉGI OLDALAK
A közösségi oldalakat nagyon sok ember használja, és szintén faék egyszerűséggel lehet létrehozni, ráadásul teljesen ingyen. Itt, amiért később fizetni kell, azok a hirdetések, de rengeteg marketing tanácsadótól olvashatsz, nézhetsz, hallhatsz ingyenes tanácsokat arra nézve, hogy mindezt hogyan érdemes csinálni. Mi most az elindulásban segítünk.
Facebook, Instagram, Tiktok, Twitter, stb, itt arra érdemes gondolni, hogy a te célközönséged melyik felületen található meg leginkább. Ha a szolgáltatásod a tinikhez szól, nyilván Tiktok és Instagram. A Facebookot ma már inkább a 30-on felüliek használják, de egyúttal ők azok, akik aktívan pénzt keresnek, már megvan az egzisztenciájuk, általában ők a fogyasztók, csúnya kifejezéssel élve és a családfenntartók, tehát anyagi döntéseik kihatnak a többi korosztályra is. Szóval akármilyen is a vállalkozásod, ha nincs leszűkítve nagyon egy korosztályra, akkor jó eséllyel őket kell megcéloznod, tehát irány a Facebook.
Lépj be, és az oldalak kezelésénél hozz létre egy új oldalt. Itt kiválaszthatod, hogy üzleti vagy közszereplői oldalt szeretnél. Add meg a nevet, kategóriánál válaszd ki, hogy például szolgáltatás, adj meg telefonszámot, e-mailcímet, honlapcímet. Címet is megadhatsz, ha akarsz, de ha nem helyhezkötött a vállalkozásod, vagy nincs irodád, akkor ezt kihagyhatod. A profilképnél megadhatod a logód, és a borítóképnél válassz egy olyan fotót, ami abszolút és egyértelműen összeköthető azzal, amit csinálsz. Ez lehet akár egy terméksor is, vagy ha szolgáltató vagy, akkor egy hangulatkép szuper lesz, lényeg, hogy valami utaljon arra, hogy mivel foglalkozol. Ne a netről letöltött fotókat használd fel a bejegyzéseidhez, mivel azok nagyrészt valaki szellemi termékei. Vannak nagyon szuper oldalak, ahol ingyen vagy minimális előfizetéssel juthatsz hozzá stockfotókhoz, amikre azért érdemes beregisztrálni, mert a posztjaidhoz a későbbiekben vagy a blogodhoz, ha fogsz írni bejegyzéseket, szükséged lesz profi fotókra. Ilyen oldalak: freepik, istock, pixabay, shutterstock, stb



Kövesd a Facebook beállítási javaslatait, csatlakozz csoportokhoz, hívd meg az ismerőseidet, kapcsold össze a WhatsAppal, hozz létre Messenger-bejegyzést, állíts be automatikus üzenetküldést, valamint helyezz el gombokat, és végül, ha szeretnél, indíts kampányt (ez fizetős lesz).
Logó kipipálva, weboldal, közösségi oldal kipipálva, jöhet a munkaruha 🙂
A cikksorozatunk utolsó részében a munkaruházattal kapcsolatos teendőket fogjuk bemutatni. Itt már szükséged lesz arra, hogy profikra bízd magad, hiszen amíg egy egyszerű logót és weblapot nagyjából szakértelem híján is össze tudsz hozni, munkaruhát logózni nem lehet otthoni körülmények között. Azaz lehet, de nem érdemes…
Ha megvan a logód és szükséged van segítségre a megfelelő munkaruha kiválasztásához, kérd ingyenes látványtervünket:





