3 lépésben a professzionális megjelenésért – A logó

Egy egyszerűbb logót elkészíteni manapság nem feltétlenül  igényel nagyfokú kreativitást. Ha egyéni vállalkozó vagy, kevesen dolgoztok vagy csak egyedül nyomod, értelmetlen nagy összeget kiadni egy marketingcsapatnak. Azt akkorra tartogasd, ha már elindultál és a céged elérkezett a fejlődés következő lépcsőfokára.

Több olyan oldal is van, ahol pillanatok alatt összedobhatunk egy pofás logót. Van ahol fizetni kell – ne egetrengető összegre gondolj – de van, ahol ingyenesen is megkaphatjuk mindezt, esetleg regisztrálnunk kellhet, vagy lehetőségünk van 30 napos ingyenes próbacsomagot kérni. Ha nem használjuk tovább az oldalt, ne felejtsük el lemondani, illetve minden esetben olvassuk el az apróbetűs részt, nehogy meglepetés érjen! A legtöbb ilyen típusú oldal egyszerűen kezelhető, érthető. Mi most két olyan oldalt fogunk mutatni, ahol simán össze tudsz hozni egy egyszerű logót akkor is, ha nem vagy az informatika nagymestere. Ha elakadsz és van kéznél egy általános iskolás, tuti eligazít. Ennyire egyszerű, mindjárt látni fogod.

1. CANVA:

Ez egy magyarul is elérhető oldal, ahol nagyon egyszerűen összerakhatod a logódat, ha semmi különöset nem szeretnél, mindezt ráadásul ingyenesen percek alatt megteheted. A Canvában továbbá szerkeszthetsz Facebook borítóképet, plakátot, névjegykártyát, matricát, szórólapot, Facebook- vagy Instagram-bejegyzést, sőt videót is.

Mi ezt most egy fiktív kertész bőrébe bújva logót fogunk szerkeszteni: kertészünk kifejezetten fák, örökzöldek rendbentartásával foglalkozik. Tehát olyan logót kell kreálnia magának, aminek a színei utalnak a természetre, és aminek a fő motívuma lehetőleg egy fa. 

Ráadásul mobilról fogjuk szerkeszteni, hogy lásd, valóban ennyire egyszerű a Canvában dolgozni. Ehhez töltsd le a mobilodra a Canva-applikációt.

Ha megnyitod a Canva appot, a keresőbe beírod, hogy Logó (500x500képpont) a Tervezőbe dob, ahol beírhatod, hogy pl. Fa, majd keresgélsz egy szimpatikus ingyenes logót, ha nem akarsz fizetni érte. Próbáljunk olyan logót keresni, amit könnyen lehet majd munkaruházatra tenni: azaz nem túl pöttöm, nem túl vékonyak a vonalak és nem túlságosan részletgazdag. Ha ilyesmire vágyunk, akkor olyan logót keressünk, aminek háttere van, pl a fa egy körben van, ebben az esetben lehet bármilyen részletes: pl. a Remény fája tökéletes, ellenben a Cserhát nem lesz jó. 

Klikkeljünk rá a kiválasztott logóra, majd írjuk át a szövegeket, változtassuk meg a színét, ha szeretnénk. Mentsük le, küldjük el e-mailben magunknak, hogy később ha fel kell használnunk, akkor le tudjuk a gépünkre is menteni. Fontos azonban kiemelni, hogy ez nem vektorgrafikus logó lesz (.ai, .eps, .pdf, .svg, .cdr) és előfordulhat ennélfogva, hogy korlátozott lesz a felhasználási terület: pl. munkaruházatra nem biztos, hogy ebben a formában a logót fel tudjuk tenni. Hogy erről meggyőződj, meg is oszthatod velünk első körben a tervezett logódat.

2. LOOKA:

Ez nem ingyenes oldal, de sokkal színvonalasabb logót generál, mint a Canva, nagyon nagy a választék és eléggé szájbarágós a folyamat is. Angolul nem árt tudni ehhez a projekthez, de nem egy különösebben bonyolult akció, ha mégsem vagyunk angoltudás birtokában, csupán néhány szót kell ismerni, ami a szakterületünkhöz tartozik, és ebben segít nekünk a Google fordító.

Lássunk hozzá: www.looka.com

1. Pick your industry: ide beírjuk angolul, hogy milyen területen tevékenykedik a cég pl. jelen esetben: gardener.

2. Pick some logos you like – Skip – ezt át is ugorhatjuk.

3. Pick some colours you like: itt rányomunk azokra a színekre, amik szóba jöhetnek, de nem érdemes túl sokat kiválasztani. Vegyük figyelembe, hogy a színeknek milyen jelentősége van a marketingben, gondoljuk át alaposan, ehhez segítséget ad ez a blogcikkünk. Induljunk ki abból, hogy ki lesz a célközönségünk. Ebben az esetben a zöld szín mellett tettük le a voksunkat.

Itt jól jön, ha értünk angolul, mert ha a színre rámegyünk, fel van tüntetve, hogy melyik színnek mi az üzenete és ez segíthet a választásban.

4. Enter your company name: ide írd be a vállalkozásod nevét: Fadoktorok és a szlogened: A tökéletes kertért (a szlogen opcionális)

5. Pick up to 5 symbols: itt válassz ki néhány szimbólumot, ami illik a vállalkozásodhoz. Mi fákat választottunk ki.

6. Elérkeztünk a logóhoz. Kiválasztunk egyet azok közül, amit az oldal generált nekünk – nehéz lesz, mert jobbnál jobb, trendi logókat fog ajánlani. Rányomunk a Customize-ra és itt még bőven finomíthatjuk, ahogy szeretnénk: színt, betűtípust cserélhetünk, növelhetjük a szlogen méretét, stb, rengeteg funkció van, ha szeretnénk és van időnk, próbálgassuk. Arra is van lehetőségünk, hogy egy kattintással megosszuk másokkal, ha nem tudunk dönteni és szükségünk van tanácsra. Örülnénk, ha megosztanád velünk a terved, ha munkaruházatra is szánod a logód, mielőtt véglegesíted és kifizeted, mert tudunk segíteni abban, hogy megfelel-e munkaruha emblémázására.

Igen, a looka.com-on tervezett logót meg kell vásárolni. A Basic csomag arra elég, hogyha csak egy weboldalt vagy Facebook oldalt csinálunk, esetleg egy névjegykártyát. A logó nem lesz transzparens, tehát majd el kell távolítani a hátteret. A legjobb természetesen a vektoros logó, ha majd a későbbiekben további marketingeszközöket is be akarunk vetni, így ha hosszú távra tervezünk, akkor mindenképpen a Premium-ot vásároljuk meg, mert számos előnye lesz. Így körülbelül 20.000 Ft-nyi befektetéssel már egy professzionális, saját tulajdonú és felhasználású logót terveztünk és kaptunk, mindenféle grafikus- és marketinges-segítség nélkül, amit minden olyan formátumban le tudunk tölteni, amivel egy komplett marketingcsomagot profi módon össze tudunk hozni, sőt, a későbbiekben bármikor változtathatjuk.

Ha kész vagy a logóval és szükséged van segítségre a megfelelő munkaruhához, kérd ingyenes látványtervünket:

Körülbelül fél óra alatt és 20.000 Ft egyszeri befektetéssel már igencsak profi logót tudtunk készíteni magunknak, amiből a brandünket is fel tudjuk majd építeni. Többszörösen megtérül majd és még így is nagyon sokat spóroltunk azzal, hogy nem grafikus tervezte és nem kellett várni sem rá! Jöhet a weboldal és a közösségi oldalak létrehozása. Hogy hogyan?

Kattints a folytatáshoz…

Oszd meg másokkal is:

Add meg adataidat, és elküldjük
neked az ingyenes útmutatót!

Legyen professzionális megjelenése szervezetednek!

Egy ingyenes útmutatóban összeszedtünk minden olyan fontos szempontot, amire érdemes figyelni akkor, amikor a vállalkozásod, szervezeted, saját vagy csapatod egységes öltözetét, arculatát szeretnéd megtervezni.

Töltsd le ingyenes anyagunkat, kerülj el minden tipikus hibát és tedd professzionálissá megjelenéseteket!