Az egységes megjelenésű céges ruházat sok vállalkozónak triviális, nem is gondolkodnak rajta, hogy kell vagy nem kell, a névjegykártya után a következő tétel, hogy készíttetnek néhány logózott pólót, hogy ezzel is erősítsék a céges arculatot.
Azonban talán még ők sem gondolnak bele abba, hogy mire képes az arculatra szabott, egységes megjelenés, mit lehet kihozni belőle, ha valóban tudatosan csináljuk. Természetesen számunkra a céges ruházat sokkal több, mint egy gyenge marketing eszköz. Mindig is sokkal többet szerettünk volna annál, minthogy a vállalkozók besétálnak hozzánk egy pendrive-val és néhány olcsó fehér pólóval a kezükben, mi pedig tömegtermelés jelleggel rányomtatjuk a pólókra a logókat.
Így az évek alatt sok-sok oldalát ismertük meg ennek a témának és arra gondoltunk, hogy összeszedjük, hogy mire is jó a megfelelő céges ruházat, mit lehet belőle kihozni és miért érdemes alaposan megtervezni, átgondolni mielőtt legyártatjuk az első darabokat.
Egy brand elem, ami jelentősen képes növelni a vállalkozásod eredményességét
1. Egy kiváló céges ruházat erősíti a belső márkádat – jobb csapat, nagyobb hatékonyság, magasabb eredmény
A munkavállalók számára az egyik legnagyobb érték az, hogy tartozhatnak valahova. A legnagyobb vállalatokat érdemes figyelned, ahogyan megteremtik a céges kultúrát, egy nagyon egységes csapat képét mutatják kifelé, ahova látványosan jó érzés lehet tartozni. És nem csak úgy látszik, hanem valóban az is. Minél erősebb ez a kép, annál inkább szeretnének a munkavállalók az adott vállalathoz, az adott teamhez tartozni.
A munkavállalók számára az egyik legnagyobb érték az, hogy tartozhatnak valahova. A legnagyobb vállalatokat érdemes figyelned, ahogyan megteremtik a céges kultúrát, egy nagyon egységes csapat képét mutatják kifelé, ahova látványosan jó érzés lehet tartozni. És nem csak úgy látszik, hanem valóban az is. Minél erősebb ez a kép, annál inkább szeretnének a munkavállalók az adott vállalathoz, az adott teamhez tartozni.

Ők természetesen már a következő szinten vannak, olyan elképesztő márkát építettek, aminek köszönhetően több 10.000 Ft-ért tudnak értékesíteni egy ilyen pólót a rajongók számára, akik szintén büszkén hordják és ezzel tudják kifejezni, hogy melyik táborba tartoznak. Hihetetlen ereje van.
Mit érhetsz el azzal, ha a belső márkádat erősíted, ha teszel azért, hogy ezt a csapategységet megteremtsd, ha sikerül elérned azt, hogy jó érzéssel viseljék a céges ruházatot a kollégáid?
- Egészen biztos, hogy jobb teljesítményt fognak mutatni. Ez egységben lévő csapat, ahol összetartozás van, ott a támogató közeg biztosan eredményesebb lesz.
- Az erősebb csapatban jobban érzik magukat az emberek és onnan nem is akarnak elmenni. Lojálisabb, hűségesebb tagokat kapsz ezáltal.
- Ha sikerül kifelé jól kommunikálnod mindezt, biztos lehetsz benne, hogy a legjobb munkavállalók hozzád akarnak majd tartozni. Vonzóbb leszel a munkaerő piacon a legjobb jelöltek számára.
2. Egységes megjelenés erősíteni fogja a külső márkádat – jobb és elégedettebb vevők, több ügyfél, nagyobb projektek
Ez vélhetően a legegyértelműbb pont, a legtöbben emiatt csináltatnak céges ruházatot. Az egységes megjelenésnek van egy azonnali hatása kifelé: minőséget, profizmust sugall első ránézésre. Ennek különösen fontos szerepe van azokban a szakmákban, ahol alapvetően gyakori a csalódás a vevő részéről, ahol sok a kontárkodás, az átverés és emiatt alapvetően bizalmatlanok a vevők.
Az egységes megjelenésű csapat, a céges ruházat mindig bizalmat kelt és a legjobb, hogy már az első másodpercben jobb helyzetbe tudod hozni a vállalkozásodat. Egy felmérés, egy személyes találkozó, egy ajánlatadás esetében vagy akkor, amikor a potenciális vevők bemennek az irodádba, máris sokkal jobb véleménnyel lesznek rólad.

Egyértelmű tapasztalatokat jeleznek vissza az ügyfeleink arról, hogy az egységes megjelenésnek köszönhetően a vevőik jelentősen elégedettebbek a teljes szolgáltatással. Ez teljesen logikus, hiszen azt az érzetet kelti, hogy egy professzionális csapattal van dolga a vevőnek, akik nyilván jobb munkát is végeznek. Ez pedig jót fog tenni az ajánlások terén vagy abban, hogy visszatérjenek a vevőid.
Végül egy olyan tényező, amire még nem sokan gondolnak. Ma már szinte mindenki az online térben szerzi a vevőket. Mivel a verseny szinte mindenütt elképesztő, legalábbis a legjobb vevőkért biztosan, így az online térben is megnyerőnek kell lenni, tudni kell megmutatni a vállalkozás nagyszerűségét és ehhez elengedhetetlenek a kiváló fotók. Az egységes megjelenésű csapatokról készített képek sokkal profibbak és aminek a marketingesek igazán szoktak örülni, hogy sokkal feltűnőbbek is ez a képek a közösségi médiában, hamarabb észreveszi a potenciális vevő, nagyobb valószínűséggel állítja meg a görgetést és kattint az adott hirdetésre vagy posztra.
3. Reklámfelület – ami lényegében ingyen van és kiemelkedően hatékony tud lenni a vevőszerzésben
Belegondoltál már, hogy egy nap alatt hányan láthatják egy kollégád ruházatát? Köztünk olyanok, akik egyébként potenciális vevők is lehetnek. Egy villanyszerelő esetében akár napi több ezren is, amikor bemegy egy áruházba megvenni a szükség anyagokat a munkához vagy éppen akkor, amikor a kollégád az eseti bevásárlást végzi munka után. Ezt pedig kötelező kihasználni.
A céges autók esetében ez már bevett szokás. Sokan felmatricáztatják az autójukat, hiszen egy kiváló reklámfelület, rengeteg embert elér és jellemzően csak egyszeri költséget jelent. A ruházat esetében ezt még csak kevesen csinálják, pedig ez is egy lehetőség. Különösen akkor, ha sikerül olyan erős márkát építeni és olyan ruházatot készíttetni, amit szívesen hordanak a kollégák akár még akkor is, amikor nem dolgoznak.

Ez viszont már tervezést igényel, hiszen egy pár centis logóból nem sok dolog fog kiderülni. Érdemes átgondolni, hogy mivel tudod egyértelműen, hatékonyan megmutatni, hogy mivel foglalkozol és miben tudsz segíteni az embereknek, valamint azt is, hogy hol tudnak téged elérni. Ha igazán komolyan gondolod a dolgot, még arra is felkészíted a kollégákat, hogy mit érdemes tenniük abban az esetben, ha valaki random leszólítja őket az utcán vagy éppen egy üzletben.
4. Juttatás a munkavállalóknak – a kiadás, amit a munkavállalódnak spórolsz, lényegében a bérét növeli
Ezt a pontot pedig sokan alábecsülik. Egy kiváló minőségű, valóban divatos, a kollégák szemében menő ruházat jelentős értékkel bír a munkavállalók számára. Neked egy elképesztően erős marketing eszköz, a kollégáidnak viszont egy költségcsökkentő tényező, hiszen nem kell a ruházatra költeniük, ami lényegében a bérüket javítja. Ezzel mind a két fél nyer.
Minél jobb minőségű és kényelmesebb ruhadarabokat választasz, minél több félét (kabát, mellény, póló, stb.), annál nagyobb a valószínűsége, hogy azt többet fogják hordani és jól is fogják benne érezni magukat. Ez pedig a munkavállalónak érték, neked pedig többszörös haszon a fent leírtak miatt.
Ezért érdemes nem csupán egyetlen átlagos minőségű pólóban gondolkodni, hanem megtervezni a ruhadarabok kiválasztását, megkérdezni a kollégákat, hogy mire lenne szükségük, mit viselnének szívesen, mi az, ami a munkakörük tükrében szükséges és praktikus.

A munkavállalók bevonásával ez a projekt egészen valószínű, hogy sikeresebben fog végződni. Ha első alkalommal ez kimarad, akkor később érdemes visszajelzést kérni, hogy a következő alkalommal már ezeket a kéréseket is figyelembe lehessen venni.
Ezekre érdemes figyelni, hogy a céges ruházat megjelenéséből a tényleg a legtöbbet hozhasd ki
1. Célok pontos meghatározása
Amennyiben nem egy olcsó reklámpólót szeretnél készíttetni, úgy tényleg fontos, hogy a fenti pontokat egyesével átgondoljátok.
A következő lépésben érdemes a marketing szempontokat figyelembe venni. Milyen hatást akarunk elérni, mi lesz a célja feliratnak, mintának, van-e valamilyen konkrét üzenetünk egy közönség irányába. A legprofibbak például folyamatosan váltogatják az üzenetet az adott időszaknak vagy kampányuknak megfelelően.
Végül pedig a megjelenéssel kapcsolatos pontokat érdemes összeszedni. Ezen a ponton érdemes a vállalkozás teljes arculatát figyelembe venni, hogy a ruházat tényleg egységes legyen a többi megjelenési felülettel. Emlékezz a Forma 1-es csapatokra! Bármilyen ruházattal, termékkel, megjelenéssel találkozol, ezred másodpercen belül tudni fogod, hogy melyik csapathoz tartozik az adott dolog.

2. Megfelelő ruhadarabok kiválasztása
A ruhadarabok kiválasztásánál nem szoktunk jelen lenni a legtöbb esetben, mi magunk a legtöbbször hozott anyagból dolgozunk (természetesen nálunk is megvásárolhatóak a ruhadarabok), így a tapasztalatunk alapján pár tanácsot tudunk adni:
- A minőség elsődleges. Hiába tervezünk szép grafikát egy ruhadarabra, az olcsó hatású anyag mindent elront, továbbá nem fognak megvalósulni azok a fenti szempontok, amik hatalmas előnnyel bírnak. Egy silány kinézetű póló egyik kolléga sem fogja szívesen hordani, valamint egy külső szemlélő számára sem lesz vonzó. A gyenge benyomás gyenge teljesítményt fog feltételezni akaratlanul is a külső szemlélő fejében.
- Nem csak egy pólóra lehet és kell nyomtatni a céges arculat elemeit. Hiszen gyakran az nem is látszik, főleg a téli hónapokban. Kollekcióban érdemes gondolkodni: sapka, mellény, kabát, póló, esőkabát, sál, táska. Ezzel fogod maximalizálni a reklámfelületeket, sokkal profibb hatást fog kelteni, továbbá, a munkavállaló is többet fogja így hordani, hiszen több alkalommal lesz rá lehetősége.
- Kényelmes viselet. Jellemzően, amikor a vállalkozó a minőséget szem előtt tartja, akkor a kényelemmel sem szokott probléma lenni. Nem kevés alkalommal találkoztunk olyan anyagokkal, amiről első tapintásra az ugrott be, hogy ezt nem fogja senki szívesen viselni.
3. Magas minőség preferálása a technológiában
Ha már eljutunk oda, hogy szuper cuccokat válogattunk össze a munkavállalóinknak, akkor nagyon nem mindegy, hogy a logózás milyen technológiával történik. Itt nem érdemes a legolcsóbbat választani, mert ha elkezd repedezni a nyomat egy idő után, akkor pont az ellenkező hatást érjük el vele: azt sugalljuk, hogy nem vagyunk eléggé igényesek.
Mi szinte mindent flex technológiával oldunk meg, hiába macerás egy kicsit ezzel a technológiával gyártani, de ez az, ami a leghosszabban rajta marad épen a terméken. Sokan félnek attól, hogy mivel ez egy vinyl anyag, a felsőkön kiemelkedik és műanyagos hatást kelt. Ettől nem kell félni, alig van különbség a szitatranszfer és a flex között, a legtöbb anyagba jól bele lehet préselni.

Ha szeretnél biztosra menni, kérj próbanyomatot minden esetben, mielőtt nagyobb tételben megrendelsz egy emblémázást. Bátran vidd haza, vesd kemény próbának a darabot és győződj meg róla, hogy valóban bírja a strapát. A flex technológiában nem fogsz csalódni.
4. Vizuális tervek a véglegesítés előtt
Az elmúlt évek tapasztalata az, hogy minél több és látványosabb terv készül, annál nagyobb az elégedettség. Vannak helyek, ahol csak bekérik a logót, megkérdezik, hogy hova kerüljön a nyomat és legközelebb a kész darabokat látja a vevő és olykor bizony nagy csalódás lesz az elképzelés és a valóság különbsége.
Kérj minél több megoldást a látványtervre, külön a grafikára, külön a terméken történő elhelyezésre. Ezt akár mutasd is meg kollégáidnak és gondoljátok át, hogy a valóságban ez minden esetben helyt fog-e állni! Ha nem, kérjetek bátran módosítást. Ezt a munkát csak egyszer kell jól elvégezni, utána már ez alapján lehet az újabb tételeket is rendelni.

Ami fontos, hogy ne menj bele olyan megoldásba, hogy nem látsz a gyártás előtt egy valamirevaló tervet! A mi oldalunkon egy profi tervezőt is találsz, ahol rengeteget ruhadarab közül választhatsz és egy nagyon részletes tervezővel te magad tudod elkészíteni a grafikát, de legalábbis egy jó vázlatot, amiből ki lehet indulni.
Ha szeretnéd kihozni tényleg a maximumot a céges ruházatból, kérj tőlünk ingyenes ajánlatot, ingyenes grafikai tervezéssel!
Mindenben segíteni fogunk. Elejétől a végéig átbeszéljük, hogy mi lenne számodra a legjobb választás, milyen megjelenést érdemes választanod, milyen grafika kerüljön a ruhadarabokra. Mi nem csak egy logót fogunk nyomtatni egy pólóra, hanem segítünk olyan céges ruházatot készíteni, ami tényleg megmutatja vállalkozásod nagyszerűségét.